top image

עורך דין נדל”ן בחיפה

עורך דין נדלן בחיפה - וולר ושות' משרד עורכי דין

רכישה או מכירת נדל”ן, היא פעולה רגישה, סבוכה ומורכבת ביותר, אישית, משפטית וכלכלית. תפקיד עורך הדין הוא לייצג אך ורק את האינטרס של הלקוח, לבחון וללוות את העסקה, לבדוק ולנסח את המסמכים המשפטיים, לסייע בתכנון מיסוי העסקה, ובניהול הסיכונים, לסייע בניהול המשא ומתן והחתימה על ההסכם, עד להשלמת העסקה. בעסקה בנדל”ן, אין מקום לטעויות, לפשרות או לשיטת “סמוך” ו”יהיה בסדר”. פנו לעורך דין נדלן בחיפה, בעל ניסיון, המתמחה בתחום הנדל”ן – משרד וולר ושות’.

 

למה לשים לב כאשר מחפשים עורך דין נדל”ן בחיפה?

  • המלצות: חפשו המלצות מבני משפחה ומאנשים עליהם אתם סומכים, שהשתמשו בשירות עורך דין בעבר. בקשו המלצות ספציפיות וממוקדות על עורך דין נדל”ן (ולא באופן כללי).
  • חפשו מומחיות מקצועית: עורכי דין מתמחים בתחומים שונים. בתחום הנדל”ן, יש למומחיות חשיבות רבה ביותר. מאות פרטים ומסמכים, חקיקה ופסיקה המשתנות באופן תדיר, כך שפרטים “קטנים או “טכניים” הם משמעותיים.
  • חפשו עורך דין וותיק: עורך דין לנדל”ן צריך להיות מי שערך, בעצמו, כבר מאות ואלפי עסקאות נדל”ן, שיודע להופיע בבתי משפט, בכל הערכאות, והיודע להעניק ייעוץ ברמה הגבוהה ביותר. עו”ד וותיק יודע לייצג היטב את לקוחותיו, להבין את מהות העסקה, לנהל מו”מ הוגן, ולמצוא פתרונות יצירתיים.
  • חפשו עורך דין המכיר את תחום מיסוי המקרקעין: ביצוע עסקה כרוך במיסוי (מס רכישה, מס שבח, היטל השבחה). עורך דין המתמחה בנדל”ן יכול להעריך את המיסוי הצפוי, ויכול לבחון ולתכנן מראש פטורים או הקלות.
  • חפשו מומחיות מקומית: עורך דין לנדל”ן, יודע ומכיר את האזור הגיאוגרפי בו הוא פועל, מכיר את האזור, תכניות הבניה והפיתוח של הרשות, יזמים וקבלנים ועוד.
  • חפשו את הטיפול האישי: חפשו את עורך הדין, שיטפל בעצמו, בכל שלבי העסקה. עורך הדין במשרד בוטיק הוא זה שמבצע ומטפל בעצמו בעסקה, מתחילתה ועד סופה.
  • חפשו עורך דין זמין: על עורך דין, להיות זמין ללקוחות, באופן ישיר, בטלפון ובדואר האלקטרוני, בכל שעות היום והלילה. פעמים רבות אלה השעות בהן מבוצעות התייעצויות בין הלקוח לעורך הדין.
  • חפשו עורך דין נגיש: על עורך הדין להיות נגיש עבורכם, טלפונית או באמצעות הדוא”ל, ללקוחות, מבלי שיהיה צורך להשאיר הודעות אצל המזכירות בלשכה או אצל המתמחים. חפשו עורך דין שתוכלו לתקשר איתו ישירות.
  • חפשו עו”ד היכול לסייע מול הבנק: על עורך הדין להכיר את דרישות הבנקים השונות, לדעת לפעול ולסייע מול הבנק, לחתום על ביצוע העסקאות, לאמת חתימות כנוטריון ולחתום על התחייבויות לפי דרישת הבנק.
  • חפשו מחיר המשקף את ההגנה הנדרשת לכם: בעסקה היקרה ביותר, נדרש עורך דין מקצועי, אמין ואיכותי. גם אם תשלמו מעט יותר, בטווח הארוך תחסכו כסף.

היכרות עם תחום המקרקעין בחיפה

בשנה האחרונה, מגלים רבים את הנדל”ן בחיפה. על פי משרד האוצר, כרבע מהזוגות הצעירים שרכשו ברבעון הראשון לשנת 2022 דירה בחיפה, הם תושבי מרכז הארץ – שככל הנראה ביצעו רכישה לצורך השקעה. רמת המחירים בחלק מהשכונות בחיפה עדיין נמוכה, ומאפשרת גם למשקיעים עם הון עצמי נמוך, לרכוש נכס איכותי באזורים מבוקשים. בנוסף, רמת המחירים הנמוכה מאפשרת תשואה גבוהה יחסית עבור השכרת הנכס. לצד זאת, פרויקטים של פינוי בינוי בשכונות החוף, ותוכניות להריסת שיכוני רכבת בשכונת קריית אליעזר ושכונות מזרח חיפה, עשויה להעלות את שווי הנכסים. גם אישור תמ”א 75 (תוכנית מתאר ארצית למפרץ חיפה), והפיכת האזור ללב המטרופולין של הצפון, מבשרים על כיוון חיובי.

מהעבר השני, רכישת דירה להשקעה בחיפה מחייבת זהירות רבה. כאשר רוכשים נכס, חשוב לבחון היטב את האזור, האוכלוסייה, את תוכניות הפיתוח ועוד. רכישת נכס בזול, מהווה אינדיקציה להשקעה במיקום “בעייתי” – מיקום, היעדר מקומות תעסוקה, אוכלוסיה מוחלשת, היתכנות נמוכה לתוכניות התחדשות עירונית, נכסים בבעלות הכנסייה, רמת אחזקה נמוכה של העירייה, את מספר היתרי הבניה שמוציאה הוועדה המקומית לתכנון ובניה, ועוד. כל אלה לא מוצגים למשקיעים הפוטנציאליים. אלה גם לא משתקפים במצגות או בתחשיבים של מתווכי הנדל”ן או היועצים. נתונים אלו מוכרים לעורכי הדין הוותיקים המתמחים בתחום הנדל”ן בחיפה.

 

האם כל עורך דין מתמחה בנדל”ן?

לא. בכדי לבצע עסקת נדל”ן בצורה חכמה, יש לבחור רק עורכי דין המתמחים בתחום, מיומנים ובעלי ניסיון. לא כל עורך דין מתמחה בדיני מקרקעין. עורך דין שאינו מנוסה עלול (כמעט בוודאות) שלא לבדוק את המסמכים והאישורים, לפספס סעיפים חשובים בהסכמי הרכישה, לא למצות את זכויותיכם במיסוי מקרקעין, לא להצליח לרשום את הדירה בטאבו, ולגרום לכם נזק רב.

 

תחומי מומחיות של עורך דין נדל”ן בחיפה

  • עריכת הסכמים בין צדדים לעסקת נדל”ן: הסכמי מכר, הסכמי שכירות, מתנה, הסכמי שיתוף, פירוק שיתוף, וכו’.
  • מיסוי מקרקעין: מס שבח, היטל השבחה, מס רכישה, אגרות, ועוד. היכרות עם תחום מיסוי המקרקעין, בליווי ניסיון של עשרות שנים, מבטיחים יכולת לתכנון מיסוי מקרקעין.
  • טיפול בחריגות בנייה, או ליקויי בנייה.
  • רישום (או סירוב לרישום) של הנכס בטאבו.
  • ייצוג דיירים בפרויקטים של התחדשות עירונית, פינוי-בינוי או תמ”א 38.  

 

עורך דין קניית דירה בחיפה

לא ניתן להפריז בחשיבות הליווי המשפטי המקצועי של עורך דין נדל”ן מיומן ומנוסה, בכל הנוגע לעסקאות קניית דירה. רבים מנסים לחסוך את ההוצאה, להגיע לעורכי דין קניית דירה או מכירת דירה מתחילים או שאינם מיומנים, במטרה להגדיל מעט את רווחיות ההשקעה. אולם, מי שמשלם בזול – ישלם ביוקר. המחוקק, וגם בתי המשפט, רואים את עסקת קניית הדירה, כעסקה החשובה ביותר שעושה האדם. לרוב, קונה הדירה שם את כל רכושו, מליוני שקלים, מתחייב בביטוחים ובמשכנתא לעשרות שנים, לצורך העסקה. כיוון שכך, שום פרט ושום נתון אינו קטן, זניח או שולי. תפקידו של הצוות המשפטי של המשרד בעסקה קניית דירה אינו רק לייצג את הקונה מול המוכר בעסקה הספציפית. אנו מעניקים מעטפת משפטית מלאה, המקנה שקט נפשי.

 

משרד עורכי דין וולר ושות’

לפני שמקבלים החלטה משמעותית בנוגע לעסקת נדל”ן, חשוב לפנות לעורך דין מומחה, בעל ידע וניסיון. במשך למעלה מ-40 שנה, משרד עו”ד וולר ושות’ מתמחה במקרקעין ונדל”ן, מלווה ומייצג רוכשים, מוכרים ושוכרים בעסקאות מגרשים, דירות מגורים, נכסים מסחריים, נכסים מניבים ואדמות חקלאיות, ביעודים שונים. למשרד התמחות במיסוי מקרקעין, ניהול משא ומתן, בוררויות, גישור וייצוג בערכאות השונות.

משרד וולר ושות’ מעניק ללקוחתיו, לא רק את הידע המשפטי ההכרחי, אלא גם את ההיכרות עם תחום הנדל”ן באזור חיפה והצפון. אלה, בשילוב ידע מקצועי רב-תחומי וניהול סיכונים, מסייעים לכל לקוח. צרו קשר, כבר עכשיו.

שתפו עם חברים
צרו איתנו קשר

מאמרים נוספים