top image

מה ההבדל בין ייפוי כוח מתמשך לצוואה?

מה ההבדל בין ייפוי כוח מתמשך לצוואה?

מה ההבדל בין ייפוי כוח מתמשך לצוואה?

ייפוי כוח מתמשך וצוואה, הם שני סוגי מסמכים משפטיים שונים, המשלימים אחד את השני, אולם שונים זה מזה: צוואה היא מסמך משפטי, המאפשרת לאדם בגיר, צלול וכשיר, להורות מה ייעשה ברכושו לאחר מותו. ייפוי כוח מתמשך הוא מסמך משפטי, מכוח חוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות, המאפשר לאדם להורות כיצד ייראו חייו, ומה ייעשה בו וברכושו, עוד בחייו, במצבים בהם אין לו יכולת לקבל החלטות בצורה צלולה ועצמאית. במילים אחרות, ייפוי כוח מתמשך הוא מעין “צוואה בחיים”, וההחלטות שבו ייכנסו לתוקף במהלך חייו של עורך המסמך בלבד. כאשר האדם נפטר, פוקע תוקף ייפוי הכוח המתמשך, ואז נכנסת לתוקפה הצוואה, בכל הנוגע לחלוקת הרכוש. וולר ושות’ – משרד עורכי דין מציעים לכם עורכי דין מקצועיים, ותיקים ומנוסים, בתחום עריכת ייפוי כוח מתמשך, צוואות וירושות.

 

כתיבת ייפוי כוח מתמשך או צוואה?

ייפוי כוח מתמשך וצוואה, נכנסים לתוקף בעיתוי שונה על ציר הזמן. אין ביניהם כל כפילות או חפיפה. יחד, הם מבטיחים כי רצונו של אדם יכובד גם בחייו וגם לאחר מותו. עם זאת, חשוב להבין כי במקרים רבים, ייפוי כוח מתמשך חשוב יותר מהצוואה. במצב בו אין ייפוי כוח מתמשך, בעת אירוע פתאומי, או כאשר נרשמת ירידה קוגניטיבית, והאדם לא יכול לנהל את חייו, נדרש מינוי אפוטרופוס. במקרה זה, יתערבו האפוטרופוס הכללי ורשויות הרווחה, בהליכים משפטיים ארוכים ויקרים. הימצאותו של ייפוי כוח מתמשך, מהעבר השני, ייתר את ההליכים ויאפשר לפעול ביעילות ובמהירות. לכן, אנחנו ממליצים לכל אחד, לדאוג לייפוי כוח מתמשך, ליום בו הוא יזדקק לו.

 

מה קורה כאשר יש כבר צוואה?

למרבית לקוחותינו יש כבר צוואה. במקרה זה, אנחנו עורכים את ייפוי הכוח המתמשך, במטרה שהוראותיו לא יסתרו את הוראות הצוואה. הבחינה והראייה הכוללת של שני המסמכים נועדה למקרה בו, לאחר פטירתו של האדם, יישמר הרכוש אותו ביקש להוריש ליורשים, ולא התכלה, עקב הוראות שניתנו למיופה הכוח במסגרת ייפוי הכוח המתמשך. מניסיוננו, לקוחות רבים אותם ליווה המשרד בכתיבת ייפוי כוח מתמשך, מבקשים לכתוב צוואה חדשה, מעודכנת. הסיבה לכך היא איכות תהליך הבירור, החשיבה והכתיבה שנעשה במסגרת ייפוי הכוח המתמשך. אנחנו סבורים שתהליך זה אינו טכני, אלא רגיש, עדין ומהותי. הצוואה החדשה משקפת, בצורה טובה, מדויקת וברורה יותר, את רצונו האחרון של המצווה.

ככל שלקוחותינו מבקשים הכנת צוואה חדשה, היא תוכן באופן המתאים להוראות החוק והפסיקה העדכנית. אם עולה צורך, למניעת נסיונות לערער על הצוואה, היא תגובה בחוות דעת של רופא גריאטר מומחה, ותאומת על ידי עורך דין נוטריון ממשרדנו.

 

לסיכום, וולר ושות’ – משרד עורכי דין הנו בין המשרדים הוותיקים והמוערכים ביותר בישראל, זה למעלה מ-40 שנה. עו”ד ונוטריון פנחס וולר הנו בין הראשונים שהוכשר לעריכת ייפוי כוח מתמשך, אצל האפוטרופוס הכללי. ניסיונו הרב של המשרד בעריכה, הפקדה ומימוש של מסמכי ייפוי כוח מתמשך, צוואות וירושות, מאפשר להתאים לכל אדם את הפתרון הנכון ביותר. לקבלת ייעוץ משפטי ראשוני, צרו קשר עכשיו.

שתפו עם חברים
צרו איתנו קשר

מאמרים נוספים