top image

מה חשוב לבדוק כאשר רוצים לכתוב ייפוי כוח מתמשך?

ייפוי כוח מתמשך

מה חשוב לבדוק כאשר רוצים לכתוב ייפוי כוח מתמשך?

ישנן סוגיות כלכליות, בריאותיות או משפחתיות שמעסיקות אתכם בשנים האחרונות ואתם מתחילים לדאוג לגבי העתיד והנכסים שלכם? אתם לא לבד. בשנים האחרונות, ובייחוד מאז מגיפת הקורונה, רבים הפונים למשרדנו, במטרה להסדיר את מצבם, לקבוע את עתידם, ולהשיב לעצמם מעט שקט נפשי. הם בוחנים ומכינים מסמכים משפטיים שונים, שיהפכו בהמשך למפת דרכים לניהול שוטף של הדברים החשובים להם: ניהול חשבונות, ביטוחים, צוואה, נכסי נדל”ן ועסקים. עריכת ייפוי כוח מתמשך הוא המענה המשפטי, החוקי והמדויק לכך.

 

מתי צריכים לכתוב ייפוי כוח מתמשך?

בהתאם לחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות, כל בגיר, כשיר, יכול לכתוב ייפוי כוח מתמשך. מדובר במסמך משפטי, המפרט את כל הנכסים שברשותכם, מה יקרה בשל בעיות בריאותיות שונות ומי ימונה לנהל כל עניין בנפרד בעת הצורך. בכדי שתוכלו לערוך את המסמך, תצטרכו לבחור עורך דין מקצועי, שמתמחה בייפוי כוח מתמשך. עורך הדין יברר ויערוך, איתכם, את רצונכם, ימפה את מעגלי הקרבה, יעלה תרחישים שונים, ויסייע לכם לכתוב, בצורה מסודרת, ברורה וחד-משמעית, את רצונכם. וולר ושות’ – משרד עורכי דין, מתמחים בעריכת ייפוי כוח מתמשך. בזכות ידע, ניסיון ומומחיות של למעלה מ-40 שנה בתחום, נוכל לחדד עבורכם את השלבים ולעזור לכם לממש את המסמך, על הצד הטוב ביותר. זכרו: את ייפוי הכוח המתמשך רשאי לערוך אך ורק עורך דין, שעבר הכשרה מיוחדת והוסמך לכך ע”י האפוטרופוס הכללי.

 

חשיבות עריכת ייפוי כוח מתמשך

ייפוי כוח מתמשך חשוב יותר מצוואה. זאת, ממספר סיבות:

  • ייפוי כוח מתמשך מהווה מעין “צוואה בחיים”. כשהאדם בחיים, אך אינו כשיר לקבל החלטות, ייפוי הכוח המתמשך שערך מהווה הוראה חוקית לסביבתו, כיצד ינוהלו חייו, באופן המתאים והרצוי לו.
  • יכולת החלטה מראש בעניינים רפואיים, כלכליים ואישיים. 
  • מהירות, זמינות, ללא התערבות של המדינה (אפוטרופוס) וללא בירוקרטיה.
  • מחיר נגיש ונוח.

 

באילו שלבים נצטרך את זה?

העליה בתוחלת החיים, עליה בשיעור הדמנציה, הפרעות נפשיות (דיכאון, חרדה), ירידה בתפקוד ועלייה בשיעור חסרי הישע, מחייבת פתרונות משפטיים. בנוסף, הדרת זקנים בחברה ונקיטה ביחס מתנשא כלפיהם, כמו גם היעדר מנגנונים מספיקים להגנה על חסרי הישע ושמירה על זכויות היסוד, מהווים אתגר חברתי, כלכלי ומשפטי.

אלא שהמציאות מורכבת יותר. מחלות, אירועים רפואיים בלתי צפויים, מחלות נפש ועוד, מאיימים גם על אנשים צעירים יותר. לצערנו, חלק ניכר מהאנשים להם ממונה אפוטרופוס, היו בריאים לחלוטין זמן קצר לפני בקשת המינוי. אלא שנשללה מהם היכולת לתפקד בצורה נורמטיבית, עקב אירוע פתאומי בחייהם. עריכת ייפוי כוח מתמשך מתאימה לכולם, בני 18 או בני 90. אף פעם לא מאוחר לערוך מסמך מהסוג הזה. אנחנו ממליצים לערוך, כמה שיותר מוקדם, ייפוי כוח מתמשך. מסמך זה יסייע לכם, עכשיו ובעתיד, לדעת בוודאות שאתם, נכסיכם, משפחתכם והיקרים לכם – בידיים בטוחות.

 

האחראי על מימוש ייפוי הכוח

בלשון החוק, האחראי על מימוש ייפוי הכוח המתמשך, הוא מיופה הכוח. הוא זה האחראי על האינטרסים של הממנה, מגן על זכויות הממנה ודואג לעניינים בתחומי האחריות אליהם הוסמך. המינוי ניתן אך ורק לאדם הכשיר לכך, שהסכים לתפקיד זה, ומבין באופן מלא את המשמעותיות, ההשלכות והדרישות של התפקיד. לעיתים, ניתן תפקיד האחראי (מיופה הכוח), לבן הזוג, או לקרוב משפחה. בתחומים מסוימים, ניתנים תפקידים לשותף ותיק לעסקים, לעורך הדין של המשפחה, לקרוב משפחה שהוא רופא, וכו’.

אנחנו ממליצים כי לא ימונה מיופה כוח אחד, אלא יהיו מספר מיופי כוח, במטרה שלא תהיו חשופים. אומנם, הנושא מצריך חשיבה רבה ויסודית, אולם זה הצעד הכי חכם שתעשו בעודכם כשירים ובריאים.

 

עורך דין ייפוי כוח מתמשך

לסיכום, וולר ושות’ – משרד עורכי דין וותיקים ומנוסים בכתיבה ועריכת ייפוי כוח מתמשך. המשרד מספק שירות מלא, הכולל מתן ידע והסבר מלא על מימוש המסמך, יחד עם שירותים מקצועיים נוספים, תחת קורת גג אחת – שירותי נוטריון, כתיבת צוואות ועריכת מסמכים עסקיים, במטרה לתת שירות מעולה ללקוחות. משרד עורכי דין וולר ושות’ מומחים ייפוי כוח מתמשך. צרו קשר, כבר עכשיו. 

שתפו עם חברים
צרו איתנו קשר

מאמרים נוספים