top image

הארכת תוקף החוק לפיצול דירות מאמר מאתר News1

פיצול דירות בהיתר, הארכת תוקף החוק לפיצול דירות

הארכת תוקף החוק לפיצול דירות (מאמר News1)

משרד הפנים פרסם ביום 13/4/2022, תזכיר לחוק התכנון והבניה, המאריך את הוראת השעה המאפשרת פיצול דירות (תיקון 117 לחוק). על בסיס ניסיון של כמעט חמש שנים, ניתן ללמוד כי לתיקון 117 היה אפקט מיזערי בהגדלת מספר יחידות הדיור המפוצלות בהיתר. הפתרון להגדלה מסודרת של מספר יחידות הדיור במדינת ישראל, הוא באמצעות הסרת חסמים רגולטוריים וחסמים כלכליים, ולא הארכה של החוק. מתוך מאמר שפורסם ביום 1/6/2022, באתר “News1 מחלקה ראשונה” (קישור ישיר – כאן).

פיצול בתים היא אחת הדרכים המומלצות לטפל בחוסר האיזון הקיצוני בין ביקוש לבין היצע. כפי שמציינים מחקרים שונים, בעולם נעשים מהלכים חדשים להטמעת מדיניות של עידוד פיצול בצמודי-קרקע. במדינת ישראל, הצורך קיים, באופן משמעותי. לראייה, קיומן של עשרות אלפי יחידות דיור מפוצלות, בבתים משותפים ובבתים צמודי קרקע, הן במרכז והן בפריפריה. מתן האפשרות לפיצול דירות, אולם ללא הסרת חסמים תכנוניים ורגולטוריים, לא תביא לשינוי המיוחל. גם השינויים המינוריים שביקש המחוקק ליישם בתזכיר החוק החדש, לא ישנה את המצב מן היסוד. הארכת תוקף החוק לפיצול דירות נועד לכישלון, גם במתכונתו החדשה.

למשרד עורכי דין וולר ושות’, ניסיון מקצועי של למעלה מ-40 שנה, בליווי, ניהול, הובלה וייצוג לקוחות, במגוון רחב של הליכים בתחומי המקרקעין, התכנון והבניה ומיסוי המקרקעין. המשרד מדורג כאחד המשרדים המובילים בישראל, בדירוג BDI בשנים האחרונות. לכל שאלה או בעיה, צרו קשר.

(צילום מסך – מתוך אתר האינטרנט של News1). 

שתפו עם חברים
צרו איתנו קשר

מאמרים נוספים