top image

שכר טרחה עורך דין תמ”א 38

תמא 38, מדריך לוועד הבית לקראת פרויקט תמא 38

שכר טרחה עורך דין תמ”א 38

דיירים רבים מופתעים לדעת, כי שכר טרחת עורך הדין בפרויקטים של תמ”א 38, משולם על ידי היזם. כלומר, הדיירים לא נדרשים להוציא כספים מכיסם, כדי לשמור על האינטרסים שלהם. כל מה שנדרש לדיירים זה לבחור את עורך הדין המקצועי והמיומן ביותר, שיידע להבין את הצרכים שלהם, ולהגן על האינטרסים שלהם, בכל השלבים: הסכמים, תכנון, ביצוע, פיקוח, כולל העמדת בטוחות וערבויות לדיירים, עד לסיומו המוצלח של הפרויקט, ואף לאחר מכן.

 

ייצוג דיירים בתמ”א 38

ייצוג דיירים בתמ”א 38 מורכב יותר ביחס לעסקאות מכר אחרות, ממספר סיבות:

  • ראשית, בשל הצורך לסכם ולגבש עסקה, עם גורמים רבים: דיירים, היזם, פיקוח, מהנדסים, קבלן הביצוע, וצדדי ג’ נוספים.
  • שנית, בשל הצורך להיות “עם האצבע על הדופק” בתהליך, לרבות עיכובים בלוחות הזמנים, בהכנת התוכניות, בביצוע, ולהיות ער לקשיים כלכליים או תזרימיים של היזם.
  • שלישית, בשל הצורך לדאגה לערבויות ולבטחונות, בכל אחת מאבני הדרך ובכל אחד מהתרחישים, לשם הבטחת הפרויקט והאינטרסים של הדיירים.
  • ורביעית, לאור הצורך בדאגה ובהסדרה, באופן אישי, של כל אחד מהדיירים, על הצרכים, הרצונות והחלומות הפרטיים שלו, לאורך מספר שנים – ואף לאחר סיום הפרויקט (ערבות בדק).

לכל אלה, אמורה להיות כתובת זמינה, מקצועית ונאמנה אחת בלבד – עורך דין מומחה תמ”א 38.

 

שכר טרחה עורך דין תמ”א 38 – על חשבון היזם

שכר הטרחה לעורך דין תמ”א 38, משולם תמיד על ידי היזם. חלוקת שכר הטרחה נעשית בשלבים, בהתאם להתקדמות הפרויקט: מחצית הסכום במועד החתימה על הסכם תמ”א 38; 20% – 30%, במועד הגשת תוכנית תמ”א 38 לאישור הוועדה המקומית לתכנון ובניה, והיתרה – במועד קבלת היתר הבניה לפרויקט. עם זאת, קיימים מודלים שונים לתשלום שכר הטרחה בהתקשרויות.

כמשרד שמלווה פרויקטים רבים מסוג תמ”א 38, אנו מעניקים לדיירים, את השקט הנפשי הדרוש להם. זאת, הודות לניסיון של למעלה מ-40 שנה ואלפי לקוחות בתחום המקרקעין, התכנון והבניה, וייצוג בעסקאות תמ”א 38. מעוניינים בקבלת ליווי בעסקת תמ”א 38? רוצים לבדוק את ההסכמים? פרויקט תמ”א 38 שלכם מתעכב? צרו קשר עם עורך דין מקרקעין מומחה, כבר עכשיו. משרד וולר ושות’.

שתפו עם חברים
צרו איתנו קשר

מאמרים נוספים