top image

רישום דירה בטאבו

עורך דין מקרקעין מומלץ

אחרי חיפושים ארוכים ומפרכים, מצאתם את דירת חלומותיכם בחיפה. בין אם מצאתם דירת מגורים, ובין את מצאתם דירה להשקעה (המככבת בראש טבלת הדירות להשקעה בישראל) – החלטתם להתקדם לשלב החתימה על החוזה והרכישה. זהו תהליך שבסופו, לאחר חתימה על המסמכים השונים וקבלת משכנתא – הדירה שלכם. אך לא לגמרי. לצערינו, לעיתים קרובות, מגיעים אלינו לקוחות המגלים כי הנכס שרכשו, אינו רשום על שמם בטאבו. כלומר, כל שיש ללקוחות זה “הערת אזהרה”, אך זכות קניינית (בטאבו), המעידה על בעלותם בנכס. לא זאת בלבד, אלא שהיעדר רישום מהווה בעיה ממשית עבור בעלי הדירה, העלולים להתקשות למכור אותה ולבצע בה פעולות שונות. על פי נתוני משרד המשפטים, מאות אלפי דירות בישראל אינן רשומות בטאבו.

רישום דירה בטאבו – מקרקעין שטרם נרשמו בטאבו

בישראל יש כיום למעלה מ-400,000 דירות, שהזכויות שבהן טרם נרשמו בטאבו. לעיתים, דירות בנות עשרות שנים. המשמעות היא שבמחלוקות בנוגע לזכויות בנכס, כשאין רישום לזכויות בניה, ואין תקנון בית משותף – יתעוררו בעיות באשר לרישום הבניה, מימוש זכויות חוקיות, עם הבנק מעניק המשכנתא, ועם הוצאת היתרי בניה.

 

מדוע עסקאות לא מסתיימות ברישום בטאבו?

קיימות מספר סיבות נפוצות, מדוע עסקאות לא מסתיימות ברישום בטאבו:

  • אי הסדרה של הסכמי חכירה או הבעלות על המקרקעין.
  • בעיות תכנון ופרצלציה.
  • חוסר במסמכים שונים הנדרשים לרישום.
  • אינטרס של הקבלן – הקטנת תשלומי שכ”ט, גביית עמלות ותשלומים נוספים, וכו’.
  • פירוק החברה היזמית/ המבצעת.
  • חובות או עיקולים שטרם הוסרו (דוגמת מס שבח, אגרות והיטלים).
  • מקרקעין שנתקבלו בירושה, אולם רישומם לא הושלם.
  • חריגות בניה.
  • ועוד.

כל אלה סיבות שבגללן רוכשי דירות מחפשים עורך דין מקרקעין, שיוכל לטפל (או להשלים את הטיפול) ברישום בטאבו. חשוב לבדוק עוד בתהליכי הרכישה או המכירה האם הדירה רשומה בטאבו. במידה ולא, יש לאתר עורך דין מומחה במקרקעין, על מנת להשלים את הטיפול כדין.

 

תהליך רישום דירה בטאבו

עו”ד מקרקעין מומלץ בחיפה יבחן את הרישומים הקיימים המתנהלים בקשר לדירה. בהתאם למסקנות, יבחן ויפנה לגורמים השונים, במטרה להתאים את הרישומים השונים. כך לדוגמה, עורך הדין יבדוק את רישום הנכס בטאבו, והפערים בינו לבין היתרי הבניה, תשריט הבית המשותף וכו’. לעיתים יש להסדיר תשלומים שונים, לשם ביצוע רישום הדירה בטאבו. עם השלמת הרישום בטאבו, גם תהליך הרכישה והמכירה יהיה מהיר, וכך גם המשכנתא.

בנוסף, על פי לשכת השמאים, שווי דירה רשומה בטאבו גבוה בכ-2% ביחס לדירה שאינה רשומה. מנגד, דירה ישנה, שלא היתה מניעה לרישום בטאבו, אך היא לא נרשמה, עשויה להיות שווה פחות.

 

פיצויים אי רישום דירה בטאבו

תביעות רבות מגיעות אל בתי המשפט, כאשר מתגלה שהדירה לא נרשמה בטאבו. בתי המשפט בוחנים את פעולות הקבלן בכל שלב, לבחון האם מדובר ב”זמן סביר”. אם הקבלן חרג מפרק הזמן שקצב, ייתכן שמדובר בהפרת הסכם המכר, המזכה את הקונים בפיצויים מוסכמים. טענה סתמית מצד הקבלן, כי עדיין מדובר ב”פרק זמן סביר”, לא תעמוד לטובתו בבית המשפט.

לסיכום, משרד עו”ד וולר ושות’ הנו בעל מוניטין, ניסיון של למעלה מ-40 שנה, במקרקעין ודיני התכנון והבניה. המשרד מיומן בעריכה של בקשות לרישום בטאבו, וכיצד להתמודד מול כשלים בירוקרטיים ביעילות. לאורך כל שנות פעילות המשרד, צברו עו”ד במשרד מיומנות מול הטאבו, והם מכירים את שיטות העבודה, אופן וסדר הגשת הבקשות. ייצוג של עורך דין מקרקעין מגן עליכם, חוסך לכם כספים ודאגות, יעיל ומקצר זמנים. אם אתם מחפשים עו”ד מקרקעין מומלץ בחיפה, יש לכם כתובת אחת בלבד. צלצלו עכשיו.

שתפו עם חברים
צרו איתנו קשר

מאמרים נוספים