top image

שכר טרחת עורך דין בעסקת מקרקעין

היטל השבחה, מה זה היטל השבחה, הפחתת היטל השבחה

שכר טרחת עורך דין בעסקת מקרקעין

שכר טרחת עורך דין בעסקת מקרקעין, מורכב מ-3 גורמים עיקריים: שווי הנכס, מורכבות העסקה, ומומחיות וניסיון עורך הדין המטפל. חשיבות הבדיקות המשפטיות שעורך עבורכם עורך הדין, תכנון מיסוי המקרקעין הנכון, הייעוץ המשפטי במהלך המשא ומתן, ניסוח הסכם מכר מדויק, רישום הערות אזהרה, השלמת העסקה ורישום בטאבו  – מהותיים וקריטיים. כפי שאנחנו חוזרים ואומרים, בעסקה במקרקעין, אין מקום ל”סמוך”, ל”יהיה בסדר”, או ל”חפיף”. דיוק, מקצועיות וניסיון, עושים את כל ההבדל, שבין השלמת עסקה במקרקעין, לבין הליכים משפטיים לאורך שנים, והפסד של מאות אלפי שקלים (אם לא למעלה מכך).

 

מה כולל שכר טרחת עורך דין בעסקת מקרקעין?

עורך דין מקרקעין, הוא בעל המקצוע עליו מוטלת המשימה החשובה ביותר: להגן על הלקוח בעסקה. חובת הזהירות והאחריות, החוקית והאתית של עורך הדין, מחייבת אותו לערוך סדרה מקיפה וארוכה של בדיקות: המצב הקנייני של הנכס, המצב התכנוני של הדירה, התאמת הרישומים במרשמים השונים, בדיקת הערות אזהרה, עיקולים ו/או משכנתאות, הפרות, עבירות בניה או הליכים משפטיים כנגד בעלי הנכס, הערכת מיסוי המקרקעין הצפוי בעסקה (ותכנון מיסוי מקרקעין), ועוד.

רק לאחר שעורך הדין סיים לבצע את הבדיקות המקדימות, ומצא אותן הולמות לעסקה, יוכל להמליץ עורך הדין לשלב ניסוח החוזה, והסכם המכר. בשלב זה, יוכל עורך הדין לסייע במשא ומתן לקראת החתימה, במציאת האיזון שבין השמירה על לקוחותיו, לבין “פיצוץ” העסקה עם הצד השני. לאחר החתימה על הסכם המכר, עורך הדין ישמור בנאמנות על הכספים שהועברו בין הצדדים, ירשום הערת אזהרה בטאבו (לשכת רישום המקרקעין), ידווח לרשויות המס כנדרש בחוק, יסייע בהתנהלות מול הבנק נותן המשכנתא, עד להשלמת הרישום כדין.

 

מה צריך לבדוק בבירור שכר טרחה בעסקת מקרקעין?

כאשר מבררים על שכר טרחת עורך דין בעסקת מקרקעין, צריך לבדוק ולוודא, שעורך הדין יוכל להשלים את כל המחויבויות שנטל על עצמו, וכי הצעת שכר הטרחה, כוללת (או לא כוללת), את הרכיבים הבאים:

  • הבהרה – האם העסקה תתוכנן ותטופל על ידי עורך הדין עצמו, באופן אישי – או על ידי עו”ד צעיר, או מתמחה? מי הגורם המטפל בתיק ובלקוח, באופן אישי?
  • האם שכר הטרחה כולל ייעוץ מקדים?
  • האם שכר הטרחה כולל טיפול ודיווח לרשויות המס, כדין?
  • האם שכר הטרחה כולל השגה או דיון למול רשויות המס, בגין שומת מס השבח ו/או מס הרכישה? מה קורה במקרה של צורך בתיקון השומה?
  • האם שכר הטרחה כולל את ניסוח החוזה או הסכם המכר?
  • האם שכר הטרחה כולל לפחות ישיבת משא ומתן אחת, פרונטאלית, עם עורך הדין של הצד השני?
  • האם שכר הטרחה כולל ייפויי כוח ואימותי חתימה, כפי שיידרש?
  • האם נדרש ייפוי כוח נוטריוני? ואם כן, האם העלות נכללת בהצעה?
  • האם ההצעה כוללת ליווי משפטי מול הבנק למשכנתאות? האם עלויות חתימת המסמכים על ידי הבנק, נכללים בהצעת שכר הטרחה?
  • האם שכר הטרחה מותנה בחתימה על הסכם המכר? מה קורה אם העסקה “מתפוצצת”?
  • האם ההצעה כוללת את כל האגרות ואת התשלומים הנדרשים, לביצוע ולרישום העסקה בטאבו?
  • האם ההצעה קובעת שאם וככל שיהיו שינויים במשרד עורך הדין המטפל (עזיבת עורך הדין את המשרד, העברת הטיפול למשרד אחר, מיזוגים בין משרדי עורכי דין, ועוד), תחול אחריות מלאה על עורך הדין, להשלמת העסקה ולרישומה כדין?

 

גובה שכר טרחת עורך דין עסקת מקרקעין

מניסיוננו, עורך דין מקרקעין מקצועי, מיומן ומנוסה, יכול להעריך נכונה את היקף העבודה הכרוך בעסקה, ויוכל להעריך את משך הזמן שייקח להשלמתה. לרוב (ואין כאן משום המלצה או הכוונה), גובה שכר הטרחה של עורך דין מקרקעין, בעסקת מכירת דירה או בעסקת רכישת דירה, עומד על בין 0.5% ל-1%, בתוספת מע”מ. עם זאת, בעסקאות מורכבות יותר, דוגמת נכסים שאינם מוסדרים, הליכים משפטיים כנגד בעלי הנכס, נכסים מסחריים, רישומים ישנים, צורך בתכנון מס, אפוטרופסות, הסכמי שיתוף בין בעלים, חלוקה, מכירת משקים ונחלות, עסקת מתנה (העברה ללא תמורה), הסדרה מול וועדים מקומיים או אגודות שיתופיות, תיקון טעויות של עורכי דין קודמים, וכן במקרים נוספים, עשוי שכר הטרחה להיות נמוך יותר, או גבוה יותר.

לסיכום, עורך דין מקרקעין מומלץ, יידע לתת לכם הצעה הוגנת וסבירה של תשלום שכר הטרחה, אשר תשקף את מהות העסקה, את מורכבותה, הסיכונים בעסקה, משך הטיפול בה, עד להשלמתה ורישומה החוקי. משרד עורכי דין וולר ושות’, מחזיק בניסיון ובמיומנות של למעלה מ-40 שנה בתחום המקרקעין. לאחר ייצוג של אלפי לקוחות מרוצים, אנחנו יכולים לומר בביטחון, כי שכר הטרחה הוא כאין וכאפס לעומת מחיר העסקה, ולעומת הסיכונים שבנזקים העלולים להיגרם, כתוצאה מייצוג רשלני. בעסקת מקרקעין, אתם יכולים להיות בטוחים עם משרד וולר ושות’. צרו קשר כבר עכשיו.

שתפו עם חברים
צרו איתנו קשר

מאמרים נוספים